نقض قانون نیوتن
قانون دوم نیوتن نقض شد





برای دانلود جدیدترین فیلم و سریال های خارجی بدون سانسور پیج و کانال ما را دنبال کنید

پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی ما






فيزيکدان‌ها مايعي با "جرم منفي" توليد کرده‌اند که وقتي نيرويي به آن وارد مي‌شود با نقض قانون دوم نيوتن در جهت عکس به حرکت در مي‌آيد.
 در زندگي روزمره، وقتي يک شي را هل مي‌دهيم، در همان جهتي که نيرو به آن وارد شده شتاب مي‌گيرد؛ رابطه اي که قانون دوم نيوتن آن را توضيح مي‌دهد.
اما از لحاظ نظري، ماده مي‌تواند جرم منفي داشته باشد همانطور که بار الکتريکي مي‌تواند مثبت يا منفي باشد.
پروفسور انگلس از دانشگاه ايالتي واشنگتن و همکارانش دماي اتم هاي روبيديوم را تا صفر مطلق (نزديک منهاي ۲۷۳ درجه سانتيگراد) کاهش دادند.
در اين حالت، ذرات ماده با سرعت فوق العاده کم حرکت مي‌کنند و رفتاري را دنبال مي‌کنند که فيزيک کوانتوم تشريح مي‌کند يعني مثل موج رفتار مي‌کنند.

آنها همچنين به صورت همزمان و با هم به صورت آنچه که به "ابرمايع" معروف است حرکت مي‌کنند و بدون از دست دادن انرژي جاري مي‌شوند.
براي ايجاد شرايط لازم براي جرم منفي، محققان از ليزرهايي براي به دام انداختن اتم‌هاي روبيديوم استفاده کردند و در حرکتي عقب و جلو به جنبش درآوردند.
وقتي اتم‌ها از تله ليزري آزاد شدند، انبساط پيدا کردند و بعضي از آنها جرم منفي داشتند.
مايکل فوربز استاديار فيزيک در دانشگاه واشنگتن گفت: اگر چيزي را که جرم منفي دارد فشار دهيد، به سوي شما شتاب مي گيرد. انگار روبيديوم به ديواري نامرئي خورده و برگشته باشد.

دکتر فوربز افزود: مساله بديع در اين آزمايش کنترلي است که بر طبيعت جرم منفي داريم، بدون هيچ نوع پيچيدگي.
به گفته محققان اين آزمايش به درک بهتر جرم منفي کمک مي‌کند.
آنها مي‌گويند که اين آزمايش همچنين ابزاري براي کشف رابطه ميان جرم منفي و پديده‌هاي مشاهده شده در کيوان مثل ستاره‌هاي نوتروني، سياهچاله‌ها و انرژي تاريک است.
اين پديده در نشريه "فيزيکال ريويو ژورنال" تشريح شده است 






برای دانلود جدیدترین فیلم و سریال های خارجی بدون سانسور پیج و کانال ما را دنبال کنید

پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی ما